dag 4 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Luuk Divendal - WaarBenJij.nu dag 4 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Luuk Divendal - WaarBenJij.nu

dag 4

Blijf op de hoogte en volg Luuk

08 November 2016 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Gisteravond iets later maar toch nog wel om 11 uur de oogjes en klepjes toe en heerlijk geknort tot zeven uur, toen onder de douch en goed ontbeten want er stond en flinke rit op het programma en het was s'morgens bar slecht weer. Maar na het ontbijt en nog een bak koffie toch maar de motoren gestart en begonnen aan de eerste van de 316 km. Het werd al snel droog en de reis ging aardig voorspoedig. Zelfs de zon kwam door en wij werden steeds blijer. Het landschap begon wel aardig te veranderen van wat glooiingen ging het over in behoorlijk klimmen en dalen maar de omgeving werst steeds mooier. Met in de verte besneeuwde bergtoppen en heeeeel veel schapen, niet op het drogen, maar op glooiende bergweiden maar ook geweldig veel koeien en herten. Halverwege nog een zonnige stop in een leuk plaatsje. Met nog zo'n 70 km te gaan kregen we voor de tweede keer te maken met plots opkomende keiharde wind waarbij je camper behoorlijke klappen krijgt, echt omwaaien zal niet zo snel gebeuren maar je moet je stuur wel behoorlijk gebruiken om niet in een greppel te eindigen. Het einddoel was Te Anau een leuk plaatsje aan de kust waar we morgen een boottocht gaan maken op de beroemde Milford Sound. Het schijnt een beetje op de Noorse fjorden te lijken. Joke gaat vanavond op haar knietjes om de lieve heer te vragen voor rustig weer. Ook kregen wij nog een berichtje van Bob dat Brandon is uitgenodigd voor een training bij Ajax ja dan glimt de hele familie van trots.

• 08 November 2016 - 11:05

Lies:

Het is iedere dag wat anders wat je schrijft maar regen en de storm blijft jullie wel achter volgen.weg ermee nu willen wij droog weer hebben? Hoop dat als jullie een boot tochtje gaan maken het wind stil is.
    Goed hè van Brandon helemaal te gek.

• 08 November 2016 - 13:40

Riawillemse:

Hoi jo en Luuk het regent hierook. We gaan nu naar de soos. Ik hoop voor Joke dat de wind gaat liggen ivm met de boottocht sterkte en tot hoort lieve gr. Ria

• 08 November 2016 - 15:54

Gerda En Cor :

Hallo Joke em Luuk .Het is gelukt om je reis verslag te lezen .Ik ben niet zo handig maar toch gelukt .Hoop dat het rustig weer is als jullie gaan varen en dus veel zon toegewenst gr van ons .