5e dag - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Luuk Divendal - WaarBenJij.nu 5e dag - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Luuk Divendal - WaarBenJij.nu

5e dag

Blijf op de hoogte en volg Luuk

09 November 2016 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Na een erge slechte nacht met heel veel regen, hagel en onweer werden we wakker met de zon. Dat was even schrikken. Vandaag gingen we naar de Milford Sound. Alleen was er een probleem, het reisbureau vertelde dat de bus om 10.00 vertrok de receptie op de camping vertelde 10 minuten voor elf ?? Wat moesten we nu geloven, dus wij om half 10 met de camper vertrokken naar op de opstapplaats. Lekker een bakkie koffie gekocht en daarna in de camper maar wachten wat er ging gebeuren en ja hoor kwart over elf kwam de bus aan met allemaal jongelui erin. Wij kwamen met z'n vieren ( er was ook nog een ander Nederlands paar aangekomen ) in de bus.Het was een verschrikkelijke mooie rit en de chauffeur een jonge gezellige man stopte regelmatig voor de mensen om foto's te maken. Maar wat hebben we genoten wat een bergen en hele mooie watervallen hebben we gezien. ( zie de foto's). En wat hebben we op een hoogte gereden. We kwamen op een gegeven moment een tunnel tegen die was zo krap dat er steeds maar, vanwege de breedte, van een kant auto's door konden. Het was een zeer donkeren tunnel van 1 1/2 km lengte en toen je eruit kwam zat je toch hoog in de bergen je zag de auto's als dinky toys beneden rijden. Dus wij moesten ook met de bus naar beneden rijden. Ik heb maar even mijn ogen dicht gehouden poeh wat vond ik dit eng.
Na nog wat kilometers gereden te hebben waren we Milford Sound. Dit is een fjord het is te vergelijken met de Noorse fjorden. Wat een schitterend gezich, je voelt je heel klein tussen deze rotsen. Maar wat mooi, grote
watervallen en besneeuwde bergtoppen en toen we dicht bij de zee kwamen werd het water wel erg wild hoor, hoge golven ik had geluk dat mijn wrap die ik bij de lunch gegeten had er niet uit kwam. Op het laatste stukje van deze boottocht vaarde de kapitein onder een hele grote waterval door. Luuk die op het bovendeks stond kwam drijfnat naar beneden. Dit was een heel imposant gezicht de natte Luuk. Na deze ervaring zijn we weer naar de camping gereden snel de stoelen en de tafel buiten gezet en toen heerlijk in het zonnetje een biertje en een wijntje genuttigd. De weer goden waren vandaag met ons want de hele dag heeft de zon geschenen, heerlijk hoor !!!

• 09 November 2016 - 20:18

Lies:

Eindelijk mooi weer vooral met zo'n boottocht ,dan wil je toch wat zien.
    Alleen miste Luuk de regen ???

• 09 November 2016 - 21:46

Linda:

Wat een prachtige natuur! Dat is genieten geblazen, daar doe je het voor. En eindelijk beter weer; het is toch zomer daar!? Jullie beleven wel spannende avonturen, hoor.
    Wat leuk voor Brandon! Iets om trots op te zijn.
    Veel plezier.
    Gr. van ons beiden

• 09 November 2016 - 21:46

Linda:

Wat leuk voor Brandon! Iets om trots op te zijn.
    Veel plezier.
    Gr. van ons beiden