dag 9 - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Luuk Divendal - WaarBenJij.nu dag 9 - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Luuk Divendal - WaarBenJij.nu

dag 9

Blijf op de hoogte en volg Luuk

13 November 2016 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Het was een regenachtige start vanmorgen om niet te zeggen het was k... Weer. Maar wij laten ons niet kisten en dus OPWEG en dat ging voorspoedig want na een 150 km was er licht en zon aan de horizon. We hebben onderweg even lekker gezeten nadat we in Greymouth, hot wings hadden gekocht KFC en op de plaats rust maar van wat vleugeltjes hebben verorbert. Ik ben keurig blijven zitten want Joke vindt dat ik altijd zo haastig ben dus even aanpassen Luuk. Hierna door naar Punakaika een klein stadje op 225 km van de laatste bestemming. Leuke camping aan zee en enorme rotswanden. We hebben meteen een wandeling gemaakt naar Truman Tracks. Een wandeling door een soort regenwoud zo mooi en uiteindelijk kwamen we op het stand uit met een waterval op het strand, onwijs mooi. Morgenochtend gaan we naar de Pancake rocks kijken naar de blowholes dat is als het water bij vloed door de rotsen een omhoog spuit, moet erg mooi zijn en als we dat gezien hebben gaan we door naar Abel Tasman national park maar nu eerst ons 2e wijntje en nog genieten van het mooie weer.

• 13 November 2016 - 10:44

Lies:

Aan de verslagen te lezen hebben jullie het suuuuper leuk,alleen een beetje minder Jook dat je niet meegegaan bent met Luuk klein stukje lopen over een glibberig paatje naar de brug,en je had nog wel van die prima schoenen gekocht een beetje vertrouwen in die stappers dan kan je in de volgende situatie mooi mee?
    Genieten maar aan een wijntje ontbreekt het ook niet!

• 13 November 2016 - 11:06

Pim En Helga:

Hey Kiwi-gangers.
    Ziet er allemaal fantastisch uit.
    Beetje jammer van het weer, geniet er van.
    Groetjes van ons.

• 13 November 2016 - 13:10

Linda:

Hoorde net op het nieuws over een aardbeving zo'n 90 km. uit de kust. Alles goed daar?!
    Hopelijk hebben jullie niets gemerkt!
    Genietze!!
    Gr.van de Boontjes

• 13 November 2016 - 13:20

Lies:

Hopend zitten jullie niet op het zuider eiland Chistchurch zware aardbeving?
    Hebben jullie er iets van gevoeld? Alles goed??

• 13 November 2016 - 16:41

Frans En Trudy:

Ahoy vakantiegangers,
    Na die lelijke berichten over een aardbeving eerst maart eens gekeken waar jullie uithangen. Maar de allerbelangrijkste vraag is natuurlijk of jullie geen last gehad hebben.
    Wat geinig om te lezen dat jullie juist vandaag bij de Pancake Rocks gaan kijken. Het natuurverschijnsel zal in het echie nóg mooier zijn als op de foto's die jullie bij ons gezien hebben!!!
    Leuk ook de foto van de camping met de hoge rots' De camping bij Punakaiki. Wat is het toch leuk dat we allebei in hetzelfde kantoortje aan de weg hebben gestaan, over dezelfde camping hebben gelopen en naar dezelfde hoge rots hebben staan kijken!!! Maar aan een andere fles wijn hebben gelurkt!!
    Veel plezier nog. We houden jullie in de gaten.......
    Groetjes van de Witjes

• 13 November 2016 - 19:42

Joke:

Hallo allemaal, lief van iedereen dat jullie zo aan ons denken. Hier gaat alles goed we hebben de beving waarschijnlijk gevoeld, was erg eng, maar we hebben er niets asn overgehouden. Als alleen een slapeloze nacht.

• 14 November 2016 - 08:17

Carolien :

Ik hou jullie in de gaten! Hoop dat jullie niet te veel geschrokken zijn vannacht!
    Grts vanuit kerikeri.
    Carolien

• 14 November 2016 - 12:22

Marja Hijstek:

Wat leuk om jullie zo te volgen fijne voortzetting van jullie reis

• 14 November 2016 - 13:25

Lies Van Straaten:

Dat was even schrikken maar gelukkig is het met jullie goed na de aardbeving, mooie foto's trouwens,
    geweldige natuur en ik hoop dat het voor jullie verder rustig blijft daar, groetjes Lies