dag19 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Luuk Divendal - WaarBenJij.nu dag19 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Luuk Divendal - WaarBenJij.nu

dag19

Blijf op de hoogte en volg Luuk

23 November 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Even balen ging mijn verslag bewaren stopte het programma er mee dus weer opnieuw.
Vandaag nog een dag in Rotorua om een bezoek te brengen aan Te Puia een groot park wat in handen is van de Maori's want zijn zien dit als een soort heilige grond. Het is een gebied dat er vulkanis is het stinkt er ook enorm naar zwavel of ook wel rotte eieren. Het hele gebied zit vol met modderpoelen die pruttelen met allemaal gas bellen en geisers waarvan er een spuit tot wel 15 meter hoog. Het is allemaal heel imposant. Ook was er nog een optreden van een Maori groep met veel zingen en een school voor houtsnijders die in enorme planken hout van wel 8a10 meter lang allerlei Maori afbeeldingen hakken en beitelen het zag er erg mooi uit. Hierna boodschappen gedaan voor de eerste BBQ want het is al dagen 25 graden en zon overgoten. We kwamen nog in de winkel aan de praat met een vrouwtje wat al 40 jaar daar woont maar nog steeds haar Brabantse accent had we hebben echt even lekker gelachen.
Ook moesten er nog een paar slingers was gedraaid worden en natuurlijk ook nog door de droger en het werd ook tijd voor een beetje ontspanning wat we gaan wel steeds door maar dat begint je soms wel wat op te breken dus voetjes om hoog om ff bakken in de zon voor we gaan BBQ en. Ooo wat is dat waardeloos zo'n bakplaat hij is van rvs met gas verwarming dus alle marinade werd een grote plak aangebakken meuk dus toen ik klaar was moest dat hele ding eerst schoon voordat er gegeten kon worden pffffff wat een klus dat gaat ik niet meer doen.
Morgen gaan we weer wat omhoog naar Coromandel.

• 24 November 2016 - 09:54

Lies:

Het is heel erg mooi die vulkanen maar de geur die er uit komt is vreselijk wel fijn dat je overal even een wasje kan draaien .
    Kunnen jullie het allemaal wel opslaan zoveel als jullie zien het is fantastisch zo mooi allemaal
    En mooi weer!!!!
    Genieten