onze 2e overnachting - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Luuk Divendal - WaarBenJij.nu onze 2e overnachting - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Luuk Divendal - WaarBenJij.nu

onze 2e overnachting

Blijf op de hoogte en volg Luuk

06 November 2016 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

vanmorgen stond om 7 uur de taxi voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. De vlucht vertrok om 10.30 met Singapore Airlines richting Singapore om daar 12 uit later aan te komen. We werden erg verwend met eten en veel wijn en Luuk werd verwend met prachtige vrouwen die daar rond liepen. We hadden 70 min. overstap en dat was genoeg. Hierna op weg naar Sydney met Singapore Airlines maar met nieuw personeel deze waren humeuriger, jammer hoor !! Na 12 uur aangekomen in Sydney. Weer overstap 70 min. en toen op weg naar christchurch. Na drie en een half uur kwamen wij daar aan om middernacht en het werd nog wat later want een van de koffers was spoorloos. Wat nu ??
Moet Luuk toch een string aan van mij of ik een onderbroek van Luuk. Op advies van Trudie Witteman hadden we de kleren verdeeld over 2 koffers. Bedankt Trudie voor het goede advies. Maar wel jammer ik had Luuk wel willen zien in een string van mij !!!
Hierna naar het hotel in centrum Christchurch met een kamer op de 13e verdieping. Ik heb wel hoogtevrees maar ben toch de lift ingestapt.
S' morgens heerlijk ontbeten en de camper opgehaald, wat een joekel hij was voor 6 personen en erg Lux !!
Hierna boodschappen gedaan het leek wel voor een weeshuis en toen bleek ook nog onze bankpassen het niet te doen in de winkel ( we hadden wel werelddekking ). Gelukkig hadden we ook cash bij ons.
Hierna alles in de camper en naar onze eerste bestemming gereden camping Rakaia. Het was wel even wennen het links rijden maar Luuk is zo goed dat we zonder kleerscheuren zijn aangekomen.

Volgende dag
Vroeg opgestaan om 7 uur, lekker douchen en ontbijten en dan op stap.
Vandaag 160 km rijden naar Lake Tepako. Prachtige rit door de bergen met besneeuwde toppen. Op ongeveer 150 km kregen we te maken met een enorme storm vanaf de zijkant windkracht 9. Toch maar even gestopt en de neus in de wind gezet (we bedoelen van de camper). Toen de storm iets was gaan liggen de laatste km naar camping Lake Tekapo. Mooie plek met zicht over het meer maar nog steeds met een vliegende storm. Dus ik denk dat we vannacht vanzelf in slaap geschut worden. Luuk heeft net gebeld naar de airport en de koffer is terecht hij word morgen afgeleverd bij onze volgende bestemming.

• 06 November 2016 - 11:08

Lies:

Wat een joekel van een camper maar wel lekker de ruimte,jammer dat jullie zo'n storm hadden ook eens mee gemaakt ,genieten maar alles is leuk. Kus je zus

• 06 November 2016 - 12:24

Linda:

Hallo Joke en Luuk, wat is het toch leuk om jullie zo te kunnen volgen! Wat hindernisjes aan het begin, maar die komen allemaal in orde! Volgens mij is het nu al een hele belevenis. Prachtige camper met op de achterzijde Maui. Daar ken ik een liedje van! Veel plezier en ik zie uit naar jullie verhalen.

• 06 November 2016 - 12:40

Loes En Piet:

Leuk om jullie te volgen.Groetjes van ons uit Schagen.

• 07 November 2016 - 16:46

Ton En Dick:

Hoi hoi. Leuk jullie verslag, maar die wind is natuurlijk vreselijk, Veel plezier verder, we zullen het allemaal bijhouden.
    Dikke kus van ons.

• 07 November 2016 - 18:45

Fred Boon :

Wat een verhaal en dan moet je vakantie nog beginnen. Wij wachten af. Groetjes van de Boontjes.

• 07 November 2016 - 19:56

Lizet En Joop:

hoi stukkies wat een mooie camper lekker ruim toch wel vlotjes verlopen allemaal de koffer is weer terecht prettig voor luuk staat m denk ik niet een string nou het genieten kan beginnen hoop dat t luuk lukt met links rijden best moeilijk met zo ,n grote bak, leuk jullie te volgen gaan we dus ook doen heel veel plezier en succes dikke kus joop en lizet